Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Małymi kroczkami do przodu czyli...

Data dodania: 2012-06-21

KierBud - twój druh! :)

jak na razie (tfu, tfu..) jestem zadowolony - bo zostały zaakceptowane moje zmiany - wygląda na to, że jest rzeczowy i układny zarazem :)

blog budowlany - mojabudowa.pl

Nasz fundament - tylko dla "pszczółka"

Data dodania: 2012-06-21

Tak to wygląda - to grube białe to właśnie ten samodzielny komin.

po lewet szare zgrubienie - to komin dorabiany

blog budowlany - mojabudowa.pl

5Komentarze
Data dodania: 2012-06-21 10:25:17
Sam robiłeś rysunek? Jeśli tak to w jaki programie?
odpowiedz
Data dodania: 2012-06-21 11:50:44
sam, sweet home 3D
odpowiedz
Data dodania: 2012-06-21 14:04:22
Sweet Home 3D for Linux I LIKE IT :D
odpowiedz
Data dodania: 2012-06-21 18:26:37
u nas jest komin dostawiany do ściany fundamentowej ale ława jest jednolita dla komina i ścian, może to ma jakiś wpływ? a w ogóle dziękujemy za wyróżnienie!!!!!
odpowiedz
Data dodania: 2012-06-21 18:27:44
dla reszty blogowiczów!!!!
ta fotka to dla PSZCZÓŁKA, nie zapominajcie:-)
odpowiedz

Rekuperatorki - fakty i mity - c.d. dyskusji

Data dodania: 2012-06-20

 

Komentując wpis https://maga76.mojabudowa.pl/?id=87144 spostrzegłem się, że zrobił się z tego mały elaborat - więc przenoszę tutaj - i oczywiście prosze o komentarze.
blog budowlany - mojabudowa.pl
 
1. rekuperacja - to przede wszystkim wentylacja, nie odwrotnie. To że mamy odzysk ciepła - to jej dobrodziejstwo. (o tym niżej) A ten "częściowy" odzysk jest na poziomie większym niż 65% (producenci podają więcej - ale trzeba na to wziąć poprawkę)
 
2. moim zdaniem rekuperator opłaca się instalować tylko w przypadku jeśli decydujemy się również na GWC - gruntowy wymiennik ciepła - latem wspomaga schładzanie gorącego powietrza, zimą zabezpiecza przed oszronieniem i również wspomaga ogrzewanie. Mam na myśli powietrzny wymiennik - jest najtańszy
 
3. co do niewyrabiania w -30 i +30 - uwagi jak wyżej. Dodatkowo - mniejszych temperatur niż -20 jest u nas średniorocznie poniżej 1% - nawet jeśli wtedy reku bez GWC "nie wyrabia" - to jest to margines. Również grzałka nie działa wtedy non stop, tylko jest krótkotrwale włączana co jakiś czas.
 
4. jakie jest potwierdzenie, że "wysusza powietrze"?
 
5. co do zużycia prądu - przy 50zł/mc wychodzi non-stop moc pobierana 138W. To nigdy nie będzie tak. W zależności od biegu będzie to od ok.50W do 150W. Nie zapominajmy o różnym zapotrzebowaniu na powietrze w zależności od pory dnia i naszej obecności. Z reguły rekuperatory mają programatory tygodniowe. Zmniejsza się biegi w czasie [naszego pobytu w..] pracy i w nocy - co powoduje obniżenie zużycia prądu.
 
6. a gdzie rachunek oszczędności na ogrzewanie zimą? dzięki reku - nie podgrzewamy powietrza od -20 do +20 (dT=40) tylko (przy GWC) od +8 do +20 (dT=12)
 
7. co do filtrów - to też są moje obawy, ale widziałem na allegro maty, które można użyć jako wkłady do filtra. Jak na razie faktycznie producenci "łoją" za nie ile wlezie. Ot tak jak to jest z nowinkami :). Zresztą podobnie mają się ceny samych urządzeń i instalacji - moim zdaniem tutaj też znacznie zawyżone.
 
8. czyszczenie kanałów - no to też jest temat, który trudno teraz opisać - trzeba szukać ludzi, którzy mają reku od długiego czasu - czy nie wyczuli czegoś. Ja uważam, że jest to trochę jak z kanałami wentylacji grawitacyjnej - niby trzeba czyścić ale się o tym zapomina... Poza tym wydaje mi się również, że jest to celowy zabieg producentów/instalatorów - taka zamiana sprzedaży urządzeń na sprzedaż "serwisu" - przywiązanie do siebie klienta...
17Komentarze
Data dodania: 2012-06-20 11:11:56
I właśnie odpowiadając na ten post i poprzedni co do energii z kopalin,oświadczam,że zamierzamy (od początku powstania pomysłu na budowę domu) zainstalować u siebie pompę ciepła z pionowym wymiennikiem,rekuperator i być może jeszcze mały wiatraczek :),taki którego nie trzeba sprzedawać energetyce. W przyszłości nie będą nas dotyczyły kłótnie międzypaństwowe na temat zakręcania kurków z gazem ani emisji spalin do atmosfery. ;)
odpowiedz
Data dodania: 2012-06-20 11:34:27
I taki komentarz mi się bardzo podoba :) Niestety z wiatrakami jest tak, że realnie można dostać około 500W z takiego wiatraka na ok. 30m maszcie :( osobiście spodziewałem się więcej... Chyba, że ktoś ma dobre wiadomości - i da się więcej np. dzięki odpowiedniej turbinie itp...
odpowiedz
Data dodania: 2012-06-20 13:15:04
W naszym rejonie turbinka średnio może się sprawdzić, natomiast system turbinka+fotoogniwo+akumulatory powinno zaspokoić apetyt rekuperacji. Co do wpisu, nie bardzo rozumiem pkt2 w jednym miejscu piszesz GWC-Gruntowy Wymiennik Ciepła, a chwilę później Powietrzny Wymiennik? Mogłbyś rozwinąć myśl?
odpowiedz
Data dodania: 2012-06-20 13:25:49
bardzo rzeczowo napisane. Popieram :). A co do wiatraka, też zgłębiałam temat, ale wydał mi się jednak puki co nieopłacalny. Biorę pod uwagę niewielki "samoróbny" wiatrak za parę lat, jak czas pozwoli naszemu tandemowi inżynierskiemu bez studiów ja&mąż zakasać na takie przedsięwzięcie rękawy. Może uda się, że zaspokoi czajnik i reku :)
odpowiedz
Data dodania: 2012-06-20 13:28:20
@montom.wolomin
GWC - gruntowy wymiennik ciepła (w domyśle powietrzny właśnie) - w odróżnieniu od: GGWC - glikolowy wymiennik ciepła - to ten rodzaj np Aeris stosuje - przez co przy rekuperatorze masz dodatkową puszkę a w niej "żeberka", za które musisz słono zapłacić, oprócz tego jest pompka obiegowa. Oczywiście ten układ jest bardziej wydajny - i można go w ziemi puszczać rurami PE32 (PE40) zamiast PVC160 - jak w powietrznym...
odpowiedz
Data dodania: 2012-06-20 14:34:14
GGWC
Czyli układ glikolowy to nic innego tylko pompa ciepła?
odpowiedz
Data dodania: 2012-06-20 14:57:01
hihi - nie
układ to układ - Ty to utożsamiasz z pompą ciepła - ale tak naprawdę można tego użyć i do pompy ciepła i do rekuperatora - jest tu pewne pole manewru... żeby Ci jeszcze zamieszać napiszę, że może być rekuperator+powietrzna pompa ciepła+GWC powietrzne :p zajrzyj tu: http://www.pro-vent.pl/baza-wiedzy,0.html
odpowiedz
Data dodania: 2012-06-20 15:19:18
Pan zawodowo związany z tematem? Duża wiedza.
odpowiedz
kmarek-k1
Data dodania: 2012-06-20 15:37:42
siedlisko7785
Budowanie ma to do siebie, że inwestor wcześniej czy później doktoryzuje się z każdego z tematów z nią związanych :). Naturalna droga uniknięcia ewentualnych 'kuku' ze strony wykonawców. Budując dom nie wyobrażałem sobie innego podejścia. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2012-06-20 15:47:38
Oczywiście, że się zgadzam, ale pewność z jaką opisujesz brzmi, jakby rekuperator dawał świeży i ciepły wiatr nad głową od kilku lat. Zatem teoretyk? Azaliż duża zdolność wyciągania prawidłowych wniosków z bądź co bądź cudzych przemyśleń (bo artykuły branżowe zawsze są cudzym poglądem na dany temat). Zatem ja jako praktyk (zgłębiający wcześniej teorię rzecz jasna), wszystkim jeszcze ewentualnie wątpiącym dodam od siebie - rekuperator to zajebiste rozwiązanie :) i gorąco polecam.
odpowiedz
Data dodania: 2012-06-20 22:11:15
@siedlisko7785
hihi [kmarek] trafnie określił moje zainteresowanie ;) i może poziom wiedzy. Ja raczej nazwałbym się "analitykiem", a że mój fach wymaga ode mnie ciągłej gotowości do zgłębiania wiedzy i kojarzenia faktów - to tak to wygląda. W każdym razie miło, że ktoś te moje wywody postrzega w ten (jakże pozytywny) sposób. Reasumując: rekuperatora JESZCZE nie mam :p
odpowiedz
Data dodania: 2012-06-20 22:58:00
pytanko
jestem pewna,że odpowiesz mi na to pytanie. Czy ściana fundamentowa musi być powiązana z fundamentem komina(w sensie cegła w cegłę), czy tez może być dostawiony fundament komina do ściany, czy to nie przeszkadza, komin będzie systemowy???
odpowiedz
Data dodania: 2012-06-20 23:33:45
Trafna uwaga, analityk brzmi bardziej odpowiednio :). Moje postrzeganie wynika z faktu, że przez okres około rocznego intensywnego "pobytu" na tym portalu zauważyłam, że zgłębiający wiedzę na dany temat inwestorzy często "zgłębiają" ją wybiórczo, a swoje sądy opierają o zdanie jakiegoś znajomego i ewentualnie podpierają je artykułem o podobnym wydźwięku i ciężko wtedy mówić o szerokim spojrzeniu na sprawę. A wiadomo jak to jest ze znajomymi. Ja z 10 razy ucinałam wywody mądrali, którzy po zapytaniu się jakie planujemy/mamy źródło ogrzewania i usłyszeniu hasła "pompa ciepła" rozpoczynali swój monolog jakież to jest nieopłacalne, że nie możliwe aby działało w niskich temperaturach itp itd.. Ja zawsze pytam w takiej sytuacji "A masz u siebie pompę ciepła, albo kogoś znajomego kto ją ma i jest niezadowolony?" odpowiedź była zawsze ta sama "-nie...". "-A miałeś/aś kiedyś wogle do czynienia? Widziałeś pompę ciepła?" "-No... nie...ale..." Ale powtórzy zdanie Pana Kazika dekarza, który myli internet z internatem i w głowie mu się nie mieści, że można nie dokładać co godzinę do pieca. I tak to właśnie jest z tym słuchaniem niefiltrowanych opinii. A tu umysł analityczny-ścisły aż w oczy kole :).
odpowiedz
zona
Data dodania: 2012-06-21 08:44:39
hehe...
Jako żona muszę powiedzieć że co do budowy domu i jakości wykonania wiem że będzie wszystko jak najlepiej zrobione. Przemek, gdy mieliśmy problem w mojej pracy przeczytał cały Kodeks Pracy i sporządził takie pismo że znana na całą Polskę firma musiała pójść na jego warunki...gdy mieliśmy problem z bankiem przeczytał prawo bankowe i tak pokierował sprawę, że bank musiał przychylić się do jego wniosku.Nie ma dla niego rzeczy niewykonalnych. Niedługo wszystkie sprawy budowlane będzie miał w małym paluszku a jeszcze kilka miesięcy temu nie wiedzieliśmy z czego będziemy budować i jakiś odzysk ciepła był dla mnie totalnym kosmosem. Jestem prawdziwą szczęściarą że mam takiego męża...pozdrawiam wszystkich blogowiczów.
odpowiedz
zona
Data dodania: 2012-06-21 09:12:09
i jeszcze dodam...
że mężczyzna nie musi być bogaty, aby dawał kobiecie bezpieczeństwo - wystarczy że będzie mądry
odpowiedz
Data dodania: 2012-06-21 12:39:59
I dobrze prawi żona :). Zgadzam się w 100%. Ja jestem szczęściarą, bo mój mąż umie sam wszystko zrobić i od jakiegoś czasu nie ma branży w której nie byłby bohaterem w swoim domu :)
odpowiedz
Data dodania: 2012-06-22 09:32:55
miało być "a ja jestem szczęściarą" rzecz jasna :).
odpowiedz

ARMAGEDDON i ... PIERWSZE PALIWO

Data dodania: 2012-06-20

...Niby wszyscy o tym wiemy, każdy ma to gdzieś w świadomości, ale czy wiemy jak realne to jest? Znalazłem dla Was mocny tekst, którego pierwsza część najbardziej do mnie trafiła:

"Wszystkie poważne prognozy wskazują, że około 2020 roku będziemy mieli do czynienia z szczytowym poziomem światowej produkcji energii, która w ciągu następnych 15 lat zmniejszy się o mniej więcej 20%. [...] Przyczynia się do tego w dużym stopniu przyjęcie naszego modelu rozwoju gospodarczego i cywilizacyjnego przez tak ludne kraje jak Chiny, Indie i Brazylia. To wszystko oznacza, że wizja świata bez paliw kopalnych jest całkiem realna."

... zachęcam do lektury reszty: http://ladnydom.pl/budowa/0,113767.html

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

dom-w-zielistkach
ranga - mojabudowa.pl lider
OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 843135
Komentarzy: 3453
Obserwują: 407
On-line: 9
Wpisów: 596 Galeria zdjęć: 1092
Projekt DOM W ZIELISTKACH VER.2
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - woj. mazowieckie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2020 grudzień
2020 maj
2020 marzec
2020 luty
2019 styczeń
2018 styczeń
2017 sierpień
2017 lipiec
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 czerwiec
2016 luty
2016 styczeń
2015 maj
2015 kwiecień
2015 marzec
2015 luty
2015 styczeń
2014 lipiec
2014 czerwiec
2014 maj
2014 kwiecień
2014 marzec
2014 luty
2014 styczeń
2013 grudzień
2013 listopad
2013 październik
2013 wrzesień
2013 sierpień
2013 lipiec
2013 czerwiec
2013 maj
2013 kwiecień
2013 marzec
2013 luty
2013 styczeń
2012 grudzień
2012 listopad
2012 październik
2012 wrzesień
2012 sierpień
2012 lipiec
2012 czerwiec
2012 maj

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik