Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Wichury i straty i brak postępów

Data dodania: 2012-07-31

Ostatnio trochę ludzi pytało mnie jak ze stratami z powodu wichury.

Akurat byliśmy na działce krótko po niej - i .... nic się nie stało... Komórka stoi :), nic się nie zawaliło (bo i nie miało co...). A i wykop pod fundament nie zdegradował się jeszcze bardziej.

Natomiast po drodze widzieliśmy 3 dość grube brzozy połamane jak zapałki - ale wśród innych nienaruszonych drzew - co jest dość dziwne - piorun?

Jedno duże drzewo przewrócone na czyjeś ogrodzenie (chyba nie było więcej strat).

... gdzieś wszystko musiało bokiem przejść....

...na szczęście....

4Komentarze
Data dodania: 2012-07-31 12:09:16
ufff... dobrze,ze nie było więcej strat,pozdrawiam:)
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-31 12:31:35
eeeee.... To tylko się cieszyć :P
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2012-07-31 15:54:21
dobijające są te wichury, burze i grady!!! dobrze że u Was bez strat
odpowiedz
Data dodania: 2012-08-01 12:15:54
Wichury i inne zjawiska pogodowe. Ale muszę Ci powiedzieć ,że u Nas jest sucho. Jak kopali pod ławy to ani grama wody nie było w wykopie. Pozdrawiam
odpowiedz

Więźba - co jak i gdzie?

Data dodania: 2012-07-24

Tak ostatnio zastanawiam się nad więźbą (za sprawą Tomka) i zacząłem się rozglądać...

Ile kosztuje teraz drewno na więźbę (mazowieckie) za m3?

U nas wychodzi około 4,5m3 - zaokrąglając w górę dajmy na to 6m3 :)

Ile wcześniej trzeba zamówić, ile się czeka itp...?

 

8Komentarze
Data dodania: 2012-07-24 12:33:37
Ja zamawiałem w okolicach Gostynina (jeszcze mazowieckie) 750zł/m3 i drewno miałem po tygodniu na budowie ale w innych miejscach nawet ponad miesiąc oczekiwania
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-24 14:38:38
oo dzięki - to chociaż daje mi podstawy do szacunków (w sensie weryfikacji mojego kosztorysu)
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-24 16:20:37
Niestety, od nas możesz dowiedzieć się jedynie kosztów więźby w odmiennym systemie niż ten tradycyjny :/
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-27 00:01:06
nie na temat drewna
No i się nie udało kurczę!
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-27 15:26:34
Trochę za słabo te kciuki trzymaliście, ale dobrze że cierpliwie do dzisiaj bo będą dzisiaj za jakąś godzinkę
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-31 09:15:02
czy Wy planujecie w tym roku postawić cały dom? czy tylko albo aż fundament?
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-31 11:44:23
....planujemy, planujemy :/ ale co z planów wyniknie - tego nie wie nikt...
odpowiedz
Data dodania: 2012-12-07 23:07:53
hihi
i po 4 miesiącach prawie okazało się, żeśmy machnęli sobie cały domek - łącznie z więźbą (drewno za 3,5 tys) i tylko dachowców ściągnęliśmy :)
odpowiedz

Ogrzewanie podłogowe na poddaszu?

Data dodania: 2012-07-21

Chcemy mieć podłogówkę na górze - czy możecie nas wspomóc uwagami co do takiego rozwiązania? Jakieś za i przeciw? Ma ktoś zdjęcia posadzek na górze z jakimiś płytkami (nie wiem - jakieś drewnopodobne?) - Żona ma wątpliwości co do tego jak to będzie wyglądało... 

14Komentarze
glx19a  
Data dodania: 2012-07-21 21:27:13
Wiesz ja na dole robie podłogowe w pokojach an górze nie bo tam gdzie sie spi podłogówke sie odradza:))Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-21 21:32:38
My mamy podłogówkę na dole i na górze. Na dole kładziemy gres drewnopodobny a na górze panele - specjalne na podłogówkę. Jeszcze nie położyliśmy ani jednego ani drugiego, więc zdjęć nie pokażę :)
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-21 22:09:06
poddasze
powiem ze podlogowke na poddaszu bym odradzal z tego powodu gdyz przy kladzeniu podlogowki na strop w wylewke idzie gruba lub specjalna izolacja i to w pewien sposob odcina gore i dol,a zawsze potrzeba mniej grzejnikow na gorze z prostego powodu cyrkulacji powietrza,wiec podlogowka niejest zbyt tania wiec czy warto ,w sypialniach sie niepowinno zakaldac jadynie co to lazienka i hol.najleprzym przewodicielem ciepla na podlodze jest glazura,specjalne panele i tym podobne jedynie w okolo 70%przewodza cieplo.Wiec czy warto.pozdrawiam groszek.nr1
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-21 22:58:34
U nas podłogówka będzie w całym domu,podobnie jak u 'naszeamaretto'. Przy podłogówce temperatura w całym domu może być taka sama,a jak się chce gdzieś mieć chłodniej (np.sypialnie) to się po prostu ustawia na sterowniku.Podłogówka nie zużywa tyle energii cieplnej co kaloryfery, szczególnie zimą gdy potrzebujemy więcej ciepła,a to przekłada się na niższe rachunki. Pamiętajmy też,że kaloryfer grzeje tylko najlepiej w strefie wokół siebie, a podłogówka grzeje wszędzie.
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-21 23:16:06
podlogowka
grzejniki tez sie ustawia z termostatu w pokoju lub z sterownika,podlogowka pobiera mniej energi ok tylko o 10 %.tylko tyle ze pomieszczenie sie ogrzewa 5 krotnie szybciej od grzejnika niz od podlogowki jesli mowimy o wystudzonym pomieszczeniu,i ile potrzeba wody w instalacji podlogowej do ogrzania pom 20m2 a ile w grzejniku pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-22 01:35:23
Ja nie poradze, bo sami sie nad tym zastanawiamy, ale gryzie nas ze zwykle wszyscy maja grzejniki pod oknami, zeby nie lezal w zimie na nich snieg i szybko stopnial, jak to wyglada przy podlogowce kiedy nie ma grzejnikow pod oknami, wie moze ktos? :)
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-22 09:14:26
Sama mam wątpliwości jak u małego dziecka w pokoju położyć płytki na podłodze. Na razie ratuje mnie koncepcja dywanowa w lecie, a na zimę to jak dotąd nie mam pomysłu :-/
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2012-07-22 12:13:37
ponieważ mieszkamy już ponad rok
i mam jakieś doświadczenie z podłogówką dołożę 3 grosze :)) u nas na górze podłogówka jest tylko w łazience, mamy tam też grzejnik ale jest tak ciepło, że ani razu tego kaloryfera nie odkręciliśmy.... nie wiem czy jest sens dawać podłogówkę na całej górze (tam i tak z racji cyrkulacji powietrza jest ciepło), dla mnie podłogówka pełni raczej rolę wspomagającą.... a dlaczego?.... bo u nas chodzi na najniższej temperaturze co oznacza że daje uczucie przyjemnego ciepła podłogi (kafli) a nie grzeje, kiedy była odkręcona na full dostawaliśmy szajby, ja nazwyczajnej w świecie czułam się źle (fajnie kiedy w nogi jest ciepło ale nie gorąco!!!) i kiedy np przyszło mi coś robić w kuchni to naprawdę miło było tylko przez kilka chwil, a potem się wkurzałam, robiło się mi sie gorąco i psuł mi się humor, kazałam Tomkowi ją poskręcać do minimum a i tak czasem mi sie wydaje, że ta podłoga za ciepła.... oj trochę może pokrętnie piszę ale mam nadzieję że jakiś tam sens wyłapiesz z mojej pisaniny :)))
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-22 22:04:04
BRAWO
brawo dla ostatniej odpowiedzi dla romka zgadzam sie w 100%,ale niektorych i tak sie nieprzegada zycie wam pokaze pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-23 07:48:38
Ja tylko dodam, co do grzejników pod oknami i śniegu. Cała moja rodzina ma grzejniki pod oknami połaciowymi, a jak śnieg spadnie i mróz ściśnie to to niewiele pomaga, bo śnieg i tak zalega. One są bardziej po to by okna nie parowały.
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-23 10:21:30
no toście mi wszyscy zamieszali :)
widzę, że u Romki - są grzejniki na górze a podłogówka tylko w łazience :( co do różnicy w kosztach - te 10% - to dość mało, nie mam wszak jak tego teraz oszacować - ale wydawało mi się, że różnica jest większa. Nam zależy i na obniżeniu kosztów (potencjalne przygotowanie do pompy ciepła) jak i na pozbyciu się grzejników. Co do kurzu fruwającego - myślę, że przy (planowanej u nas) rekuperacji jest to do pominięcia. W każdym razie ponawiam pytanie - KTO ma ogrzewanie podłogowe na górze? I może się podzielić spostrzeżeniami?
odpowiedz
kmarek-k1
Data dodania: 2012-07-25 13:12:21
Jeśli planujesz PC, to grzejniki tradycyjne chyba odpadają, nie ta temperatura czynnika grzewczego.
odpowiedz
Data dodania: 2012-08-24 15:53:26
Ja również dorzucę swoje 3 grosze i dołączę do osób po stronie ogrzewania podłogowego. Słuszna ostatnia uwaga, gdyż PC nie potrzebuje tak wysokiej temperatury jak tradycyjny grzejnik, gdyż jest źródłem ciepła niskotemperaturowym. Za podłogówką przemawia również powierzchnia grzewcza. Tu ciepło oddaje cała podłoga dlatego temperatura nie musi być wysoka, jak w przypadku grzejnika, który ma zdecydowanie mniejszą powierzchnię a ma za zadanie ogrzanie tej samej przestrzeni pokoju. Dodatkowo podłogówka może być podzielona na sekcje. Np. mając duży salon z oknami, można wydzielić osobną sekcję pod oknami i tam gęściej położyć przewody, a w reszcie pokoju ułożyć ją stosując standardowe wymagania. Można dodatkowo tą sekcję włączyć w czasie mrozów na wyższą temperaturę. Pozdrawiam serdecznie
odpowiedz
Data dodania: 2012-08-24 20:52:47
:)
i taki komentarz mi się podoba Dlatego, że jest rzeczowy i poparty argumentami. Niby rzecz oczywista - a jednak nie pomyślałem o tym wcześniej - specjalna sekcja pod oknem... Dzięki za natchnienie :)
odpowiedz

Kasy niet a na działce powódź i chaszcze...

Data dodania: 2012-07-21

..Niestety jeszcze czekamy na formalności kredytowe a co za tym idzie dopływ gotówki, a niestety wczorajsza wizyta na działce nie była zbyt zachęcająca :/

Zobaczcie sami:

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

2Komentarze
Data dodania: 2012-07-21 18:18:18
My robiliśmy badania geotechniczne bo wiedzielśmy, że mamy lekko podmokły teren. A przy kopaniu fundamentów okazało się, że nie obędzie się bez zakupu pompy... Ot, taki nieprzewidziany wydatek. No i oczywiście nieco wyciągaliśmy fundamenty do góry
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-21 20:27:26
...dno tego co widzisz jest już +15cm
odpowiedz

Szacunek dla nonkonformisty!

Data dodania: 2012-07-19

Natknąłem się podczas poszukiwania wzmianek na temat prawa budowlanego na stronę pewnego człowieka....

Ostatnio pisałem o bzdurze dotyczącej pozwolenia na budowę zjazdu na swoją działkę - uważam to za kalambur administracyjno-prawniczy.

Macie problemy z pozwoleniem na budowę? Komu z Was się to nie podoba?

Mnie też nie. Jemu też się to nie spodobało.

http://wdeska.wordpress.com/

7Komentarze
Data dodania: 2012-07-19 15:41:21
Podpisałeś się?
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-19 15:45:41
jasne
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-19 16:10:56
To jest nas już dwóch :D
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-20 10:40:44
jesteście pewni, że każdy może na swojej ziemi postawić dom budowany wg swojego uznania ? http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=967926&page=227 227 stron dowodów, że nie każdy powinien mieć takie prawo. :)
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-20 12:03:59
ja i osoby podpisujące się pod petycją - zapewne nie odnosiły się do tego co widać na tych 227 stronach (przyznaję, że niektóre straszne:) ) tylko do tego, że człowiek chciał postawić sobie domek LEGALNIE ale ADMINISTRACJA była na tyle nieruchawa, że zrobić tego nie mógł - nie zaszkodził przy tym NIKOMU - jego działka nie należała do zwartej miejskiej zabudowy. W efekcie postawiono go przed sądem na równi z PRZESTĘPCAMI - przed sądem karnym - choć człowiek ten niczego nie ukradł ani nikogo nie skrzywdził!
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-20 12:35:05
żebyśmy się źle nie zrozumieli - popieram to co zrobił ale nie zgadzam się z uogólnieniem które wprowadził do swojej odezwy. :)
odpowiedz
Data dodania: 2012-07-21 15:22:24
kasia-marek
zauważ że właśnie przez uogólnienie; sprowadzenie go do poziomu czynów morderców i złodziei; ten człowiek cierpi. Prawo ma służyć sprawiedliwości społecznej a nie być narzędziem gnębienia obywateli.
odpowiedz
dom-w-zielistkach
ranga - mojabudowa.pl lider
OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 843135
Komentarzy: 3453
Obserwują: 407
On-line: 9
Wpisów: 596 Galeria zdjęć: 1092
Projekt DOM W ZIELISTKACH VER.2
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - woj. mazowieckie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2020 grudzień
2020 maj
2020 marzec
2020 luty
2019 styczeń
2018 styczeń
2017 sierpień
2017 lipiec
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 czerwiec
2016 luty
2016 styczeń
2015 maj
2015 kwiecień
2015 marzec
2015 luty
2015 styczeń
2014 lipiec
2014 czerwiec
2014 maj
2014 kwiecień
2014 marzec
2014 luty
2014 styczeń
2013 grudzień
2013 listopad
2013 październik
2013 wrzesień
2013 sierpień
2013 lipiec
2013 czerwiec
2013 maj
2013 kwiecień
2013 marzec
2013 luty
2013 styczeń
2012 grudzień
2012 listopad
2012 październik
2012 wrzesień
2012 sierpień
2012 lipiec
2012 czerwiec
2012 maj

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik