Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Kuchnia BIS ..uchwyty meblowe i temperaturki

Data dodania: 2013-02-20

...Żona ma chyba jakąś wenę twórczą :p

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

To są kolejne wersje projektów (może konkurs dla spostrzegawczych? "wskaż różnice" :D)

 

A tak na poważnie - jak wygląda sprawa z cenami uchwytów do mebli kuchennych? Możecie coś podpowiedzieć?

Żonie marzą się szafki otwierane za naciśnięciem - nie wiem jak to się nazywa. Czy wiecie ile taka impreza kosztuje?

Proszę o pomoc w tej sprawie.

Dziś rano dokonałem (chcąc/niechcąc) wizyty w naszym przybytku i korzystając z tego faktu sprawdziłem temperaturę: na dole 5*C na górze 3*C

18Komentarze
Data dodania: 2013-02-20 22:26:09
PS: a ja dziś jechałem do domu przez ponad 2,5h
...całe 40km odległości...
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-24 21:54:57
My w środę jechaliśmy ok. 17 km drogą krajową 50 minut...
odpowiedz
Odpowiedź do dom-w-zielistkach
teatree  
Data dodania: 2013-02-20 22:58:31
..przyglądam się,przyglądam i powiem,że wena JEST :)) bardzo fajne te wizualizacje, ja też rysuje na PRO100 tylko, że na pełnej wersji :))... co do uchwytów to ceny zaczynają się od kilku do kilkudziesięciu złotych za sztukę, a zdarzają się nawet takie które kosztują ponad 100zł/szt. Wszystko zależy od materiału, wzoru, modelu, długości. Uchwyty listwowe nakladane i zlicowane z frontem kuchennym to cena rzędu 30zł dopłaty do szafki (przy szufladach trzeba policzyć ilość tych szuflad) i mogą być zastosowane do każdego rodzaju frontu(lakier, akryl, folia, mdf). We frontach lakierowanych można również zastosować uchwyt frezowany w kolorze frontu (nie wystaje poza lico frontu)- to jest cena ok.490-580zł za m2 frontu(zależy od koloru lakieru). Co do szafek otwieranych przez naciśnięcie to nazywa się to TIP-ON(mechaniczne otwieranie szafek), przy tym systemie z reguły nie trzeba wcale stosować uchwytów ale to także zależy od szafek jakie będą w danej kuchni(np. jeżeli będzie zmywarka do zabudowy bez widocznego panelu to wtedy już musimy zastosować uchwyt). Można poczytać na stronie Blum-a...:))Cena takiego systemu TIP-ON to ok.30zł do szafki... myślę,że trochę pomogłam.. pozdrawiam
odpowiedz
zona
Data dodania: 2013-02-20 23:08:00
no no..widze po wpisie że kobietka "dobrze" zna temat :)...czy pomogłaś? w moim ciemnym tunelu zaświeciłaś światełko - dzięki
odpowiedz
Odpowiedź do teatree
Data dodania: 2013-02-20 23:13:48
Tip-on do codziennego użytku sie nie nadaje, ponieważ po pewnym czasie się rozregulowuje i nie trzyma (wiem z doświadczenia),ale może są jakieś lepsze systemy, tylko pewnie cena też będzie wyższa. Zdolna masz żonę, fajne te projekty. Pozdrawiam serdecznie:)
odpowiedz
teatree  
Data dodania: 2013-02-20 23:32:52
I tu akurat masz rację, TIP-ON do codziennego użytku się nie nadaje. Oprócz rozregulowania fronty cały czas są uciaprane ;)) od palców. Lepiej zamówić fronty z jakimkolwiek uchwytem zlicowanym czy "wystającym" :) ale do tego zawiasy z blumotion(jest to system cichego domykania szafek i szuflad). Co do lepszych systemów otwierania to można zastosować Servo-Drive z Blumotion(elektryczne otwieranie szafek lub szuflad z cichym domykiem) poprzez dotknięcie szafek dolnych np. kolanem. Ale cena tego to ok.600zł do szafki ;(( Górne szafki uchylne mogą być otwierane za pomocą np. systemu Aventos z Blumotion(system swobodnego otwierania szafek górnych z cichym domykiem), tutaj cena oscyluje wokół 370zł dopłaty do szafki... pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do dorotaol
Data dodania: 2013-02-21 09:12:11
Ja już przerabiałam dwie kuchnie na zamówienie (pod wymiar) i teraz w domu postawiłam przede wszystkim na praktyczność. Zdecydowałam się na tradycyjne, szerokie uchwyty,choć kusił mnie system bez uchwytowy (podcięcia), ale znajomi,którzy posiadają taką opcję, mają jej dosyć, gdyż szafki są wciąż upaprane i podobno mniej wygodne do chwytania. Mój stolarz stwierdził,że to dla os,które mało korzystają z kuchni. Servo-Drive zrobiłam w szafce,gdzie mam śmieci, po to,aby podczas gotowania, gdy mam brudne ręce, nie musieć dotykać szafki, tylko po stuknięciu kolanem szafka z koszem wyjeżdża (bardzo praktyczna rzecz). No i system blum, jak dla mnie jest obowiązkowy:)
odpowiedz
Odpowiedź do teatree
zona
Data dodania: 2013-02-21 09:24:07
:(
no i pozamiatały
odpowiedz
zona
Data dodania: 2013-02-21 09:28:36
..ale dziękuje..rady bardzo cenne
odpowiedz
zona
Data dodania: 2013-02-21 10:03:03
haha
http://demotywatory.pl/4054636/Kupie-kupie-kupie zapewne to nie tylko moja mina, ale większości z Was :D:D
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-21 10:39:22
http://www.heban.pl/main.html Z mojej rodzinki kupowali tam meble do kuchni. Robią projekt, wizualizację i mają podobno dość bogatą wystawkę wszystkich systemów.My myślimy się tam przejechać...
odpowiedz
zona
Data dodania: 2013-02-21 12:12:34
co do projektu to jestem już pewna, od dawna siedział mi w głowie :) - teraz tylko wybór materiału i wykonawcy, choć jak się tak zastanawiamy to za taką kuchnie pewnie min 20tys..tylko za co? ile kosztują poszczególne elementy? to tak samo schody - minimum 10tys jak dla naszego projektu a robiąc samemu zapłacimy maks 3tys...no ale schody to nie meble ;)
odpowiedz
Odpowiedź do szycietrzy
zona
Data dodania: 2013-02-21 12:27:31
wysłałam zapytanie, zobaczymy co mi odpowiedzą..w sumie są dość dla nas blisko :)
odpowiedz
Odpowiedź do szycietrzy
aagawaa  
Data dodania: 2013-02-21 11:20:23
re: głębkosc zabudowy
nie wiem czy dobrze Cie rozumiem !? ale blat ma na glebokosc standardową czyli 60cm... od podłogi jakies 87cm na wyskosc. pomiedzy blatem a górnym szafkami jest 60cmm pozdrawiam
odpowiedz
teatree  
Data dodania: 2013-02-21 12:23:57
:) jeszcze mamy jeden rozmiar blatu na max. głębokość 120cm (oczywiście jeżeli chodzi o blaty z laminatu, konglomerat i kamień nie mają sztywnych wymiarów)a stosujemy go przy wyspach lub przy blacie kuchennym który ma wchodzić w wnękę okienną przy zabudowie kuchennej... pozdrawiam...;))
odpowiedz
Odpowiedź do aagawaa
Data dodania: 2013-02-21 12:47:21
chodziło o rozstrzygnięcie, czmy Wam zabrakło miejsca na gniazdka - to zależy od głębokości blatów....
odpowiedz
Odpowiedź do aagawaa
zona
Data dodania: 2013-02-21 13:02:12
to może ja spróbuję wyjaśnić...weźmy piekarnik do zabudowy o głębokości 57cm, jeśli dosuwamy go do szafek o głębokości 60 cm to z tyłu zostaje 3cm miejsca na gniazdko...jeśli coś źle rozumiem to powiedz
odpowiedz
Odpowiedź do aagawaa
aagawaa  
Data dodania: 2013-02-22 19:59:17
juz kumam o co pytales-myslalam ze o wszytskie gniazdka -sory :)))
chodzi tylko o gniazdka przy lodówce w zabudowie i zmywarce w zabudowie bo te elementy są bardzo ciasno dosuniete do sciany i nie ma miejsca na ich podłączenie, dlatego musielismy przesunąc gniazdka.przy wolnostojących elementach(zmywarka.lodówka) nie ma takiej potrzeby
odpowiedz

Żony kuchenne projektowanie

Data dodania: 2013-02-20

Żona cały dzień spędziła nad swoją wymarzoną kuchnią :)

Oto efekty uzyskane na programie PRO 100

blog budowlany - mojabudowa.pl

Powyżej wersja projektu bez światła

Poniżej ze światłem

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

blog budowlany - mojabudowa.pl

12Komentarze
Data dodania: 2013-02-20 08:30:53
Ładna kuchnia. Też bawię się w PRO100. Maż również marzy o czerwonej kuchni, ale raczej będzie biała z dodatkami czerwieni.
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-20 09:11:35
bardzo apetyczna ta kuchnia - ze względu na kolor ;D
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-20 11:27:51
mi się tez podoba :)
Kiedy słyszałem opowiadania na jej temat - nie docierało do mnie jak będzie wyglądać - aż zobaczyłem.
odpowiedz
zona
Data dodania: 2013-02-20 11:49:48
mi się też podoba :)
...ale, myślałam że ktoś podpowie mi co zrobić z tą szafką nad lodowką, wydaje mi się że nie pasuje no i tak trochę dużo otwartych półek a wiadomo co się za tym kryje
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-20 13:42:38
ja bym wstawiła z lewej strony lodówki duże cargo a z prawej zabudowane wiszące szafki im mniej widocznych półek tym lepiej - tzn jak dla mnie ;)tak mam zrobione u siebie i jestem zadowolona
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2013-02-20 12:57:39
czerwona kuchnia super - sama takką mam:) My dodatkowo zrobiliśy cokoły w tym samym kolorze i blat będzie z czarnego kamienia. czekam na efekty z realizacji.
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-20 13:12:57
otwarte półki bardzo fajnie wyglądają, a jak ustawisz na nich pasujące koszyczki to nawet nie będzie wielkiej trudności w czyszczeniu ich (gorzej gdy będzie tam składowisko drobiazgów). próbowałaś zrobić w rogu pod ekspresem blat do samej ściany? ciekawa jestem jak to by wyglądało.
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-20 13:45:16
http://www.azalia44.mojabudowa.pl/galeria.php#8,5
odpowiedz
zona
Data dodania: 2013-02-21 09:53:27
dziękuje Azalia...poogladałam :)
odpowiedz
Odpowiedź do azalia44
Data dodania: 2013-02-20 22:16:50
zdolna żonka... super kuchnia się zapowiada....
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-24 21:56:31
Odwaliła kawał dobrej roboty! Co prawda kuchnia nie w moim stylu, ale zazdroszczę wyspy. Jaką macie powierzchnię kuchni?
odpowiedz
zona
Data dodania: 2013-03-02 23:51:52
371 cm na 290 cm co daje 10,7 m2
odpowiedz
Odpowiedź do tomek-i-ania

Ścianki na górze - kroczek po kroczku

Data dodania: 2013-02-19

...i prawie cała paleta gazobetonu znikła....

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

5Komentarze
zona
Data dodania: 2013-02-19 18:03:29
to się chyba nazywa monofotorelacja...i nawet wymyśliłam nowe słowo ;]
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-20 09:11:04
wygląda to jak labirynt ;D ale juz niedługo... zamieni sie w pomieszczenia :D pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-20 22:03:43
jak materiał znika, znaczy ścianki rosnę... teraz już fajnie się chodzi po pomieszczeniach... prawda? :)))))
odpowiedz
zona
Data dodania: 2013-02-21 09:34:49
tak, teraz jest zupełnie inaczej..nasza 5-letnia córeczka jak zobaczyła zaczątki swojego pokoju to tylko krzykneła : - Cooo...taki mały?! no nie ma to jak zadowolenie dzieci ;] :D
odpowiedz
Odpowiedź do beatka19734
Data dodania: 2013-02-24 21:58:36
Faktycznie komentarze w dechę ;) zwłaszcza "zony" :D Ale zazdroszczę tych ścianek!
odpowiedz

Autoodpowiedź dot. sterownika EuroSter2006TX/RX

Data dodania: 2013-02-19

..Sam znalazłem dane tego sterownika.

Model TX/RX różni się od wersji standardowej tym, że oddzielono moduł klawiatury/wyświetlacza od samej jednostki wykonawczej. W tym przypadku komunikacja (jednostronna!) jest realizowana radiowo (433Mhz)  od klawiatury/wyświetlacza do modułu wykonawczego. Połączenie nawiązywane jest co minutę.

Podłączenie elektryczne układu wykonawczego jest takie samo w obu wersjach:

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

Okazuje się więc, że jakiejś super rewelacji niema - sterowanie jest realizowane przez przekaźnik: "włącz" lub "wyłącz" na podstawie odczytu z czujnika temperatury. Można też zaprogramować histerezę - ale nie doczytywałem się w jakim zakresie...

 

2Komentarze
zona
Data dodania: 2013-02-19 15:19:30
"autoodpowiedź" hehe..dobre
odpowiedz
kmarek-k1
Data dodania: 2013-02-23 15:19:09
Witam, nie spotkałem sterownika uniwersalnego, który działałby na innej zasadzie (tj. włącz/wyłącz). Jeśli chcesz aby piec 'wiedział' jak jest temperatura w pomieszczeniu będziesz musiał zainwestować w sterownik dedykowany dla danego pieca.
odpowiedz

Po euforii - proza życia:pierwszy rachunek za prąd

Data dodania: 2013-02-15

...dostaliśmy... :/

za 2 miesiące - opłata 139zł brutto

jak policzyłem to jest około 5,5zł za kWh 

17Komentarze
Data dodania: 2013-02-15 09:02:42
rozumiem ze w taryfie budowlanej ?
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-15 09:55:03
a jakże...
niesteyy
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-15 10:42:42
dlatego my jak najdłużej będziemy od sąsiada prąd brać i z nim się rozliczać ;o)
odpowiedz
emimat  
Data dodania: 2013-02-15 11:52:53
No to faktycznie sporo. My też dogadaliśmy się z sąsiadem, w potrzebie zawsze pomoże :)
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2013-02-15 13:22:36
hmmmm jak ja bym miała takie rachunki za prąd to bym podskakiwała z radości :))) chodzi mi o to 139 :)) żeby 1 kW był tańszy musicie więcej prądu ciągnąć, wtedy opłata za licznik będzie mniejsza :))
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-15 14:08:11
tylko licz dokładnie...
to jest opłata "brutto, brutto" :) czyli ile kWh zużyte i ile za to zapłacono Wiadomo, że jak będzie tego więcej - to opłata stała "się utopi" w całości Z drugiej strony na pewno nie chciałabyś płacić po 5,5zł za każdy swój kWh :p
odpowiedz
Odpowiedź do romka
dagmar  
Data dodania: 2013-02-15 16:16:12
To jest opłata za zużyte kw czy całość rachunku razem z przesyłem opłatą stałą itd. My jak podpisywaliśmy umowę na dostarczanie prądu budowlanego to pani dokładnie nam wyliczyła koszty stałe(jakieś 64zł miesicznie)+ tyle ile zużyjemy prądu, ale nie przypominam sobie żeby koszt 1kw był aż tak drogi. 5,5zł za 1kw? chyba niemożliwe aż muszę sprawdzić ile u nas kosztuje kw za prąd budowlany:((
odpowiedz
Odpowiedź do dom-w-zielistkach
Data dodania: 2013-02-15 16:15:39
No niestety. My dostajemy rachunki jeszcze większe. Ostatnio za 20kw rachunek był na kwotę 130,50zł a pierwszy to już w ogóle był porażką i opiewał na kwotę 176,13 za mniejsze kw.Za licznik (przyłącze mamy zapłacone). Co dwa miesiące mamy taki rachunek -prąd budowlany ;-(
odpowiedz
bellino  
Data dodania: 2013-02-15 21:22:43
no to my za 6 miesięcy przy płaceniu co miesiąc po 50 zł (czyli 6*50=300 zł) dostaliśmy niedopłatę na 700 zł. Więc w 6 miesięcy rachunek wyniósł 1000 zł! No ale były tynki, wylewki a te maszyny żrą prąd bardzo...
odpowiedz
Data dodania: 2013-02-15 22:57:42
no to też ładnie
skurczybyki zawsze się obłowią... zanim się zmieni na normalną taryfę - to wysysają z człowieka co się da...
odpowiedz
Odpowiedź do bellino
Data dodania: 2013-02-15 22:56:18
Nie, no to ja jednak pobiłam rekord, ale myślę ,że chyba nam prąd pół ulicy "podkrada" :) my zapłaciliśmy za 2 m-ce 3500.....
odpowiedz
zona
Data dodania: 2013-02-15 23:16:40
;| o szok!
odpowiedz
Odpowiedź do pogodna25
Data dodania: 2013-02-16 10:42:33
ZE
Leć do energetyki niech Ci zmniejszą ryczałt. Mi też wyliczyli prognoze na 390 za miesiąc a teraz płace 80zl = 64 licznik + zużyta energia...
odpowiedz
Odpowiedź do pogodna25
dordar  
Data dodania: 2013-02-16 11:10:46
prąd budowlany
A może lepiej kupić agregat prądotwórczy - za ok. 1000 zł.Przeciętna budowa to ok.1,5-2 lata, opłata za prąd - 64złx24 m-ce=1500zł, a taki agregat można sprzedać następnemu inwestorowi ( z mała stratą) lub zostawić w domu jako rezerwę-gdy braknie prądu. Po co dawać zarobić cwaniakom z ZE?
odpowiedz
zona
Data dodania: 2013-02-16 22:28:16
mamy agregat, używaliśmy do grudnia zeszłego roku...dzięki ale nie - samo wożenie go w bagażniku to już sporo miejsca zajmował - w komórce się nie zostawialo żeby nikogo nie kusił, nie wspomnę o tym jak ciężko mu było udźwignąć światło plus jakieś urządzenie, a raz byliśmy w środku jakiejś pracy i co? oczywiście paliwa zabrakło :), ale lepiej znim niż bez niego a teraz...trzeba przemęczyć do wylewek prąd budowlany i tyle
odpowiedz
Odpowiedź do dordar
tosia  
Data dodania: 2013-02-16 22:45:44
My mamy teraz SSO i jeszcze nie mamy prądu, od sąsiada się nie dało bo za daleko. Firma która budowała nam dom miała swoje agregaty, więc jakoś się udało, ale dla tych co sądzą że obskoczą takim za 1000 zł muszę powiedzieć że raczej się to nie uda bo czasami był potrzebny 3-fazowy a taki już kosztuje duuużo więcej. Ale jak nie zabrali to nawet wody na kawę nie mieli jak zagotować. Ostatnio kupiliśmy swój agragat i nasze Boby w pierwszy dzień spaliły stojan- 300 zł poszło się bujać :( Agragat też na wodę nie chodzi- nie liczy się tylko koszt zakupu, bo paliwko trzeba lać- jak bym zliczyła ile dałam swojego i ile doplaciłam za paliwo to ładnych parę stów to kosztowało. Teraz jak miała bym jeszcze raz podejmować decyzje to prąd i woda były by jak najwcześniej. Więcej z tym problemów niż zysków.
odpowiedz
Odpowiedź do dordar
Data dodania: 2013-02-17 22:15:16
jak dla mnie to rewelacyjna cena... 139 za dwa miesiące... chciałabym tyle płacić....
odpowiedz
dom-w-zielistkach
ranga - mojabudowa.pl lider
OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 843135
Komentarzy: 3453
Obserwują: 407
On-line: 9
Wpisów: 596 Galeria zdjęć: 1092
Projekt DOM W ZIELISTKACH VER.2
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - woj. mazowieckie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2020 grudzień
2020 maj
2020 marzec
2020 luty
2019 styczeń
2018 styczeń
2017 sierpień
2017 lipiec
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 czerwiec
2016 luty
2016 styczeń
2015 maj
2015 kwiecień
2015 marzec
2015 luty
2015 styczeń
2014 lipiec
2014 czerwiec
2014 maj
2014 kwiecień
2014 marzec
2014 luty
2014 styczeń
2013 grudzień
2013 listopad
2013 październik
2013 wrzesień
2013 sierpień
2013 lipiec
2013 czerwiec
2013 maj
2013 kwiecień
2013 marzec
2013 luty
2013 styczeń
2012 grudzień
2012 listopad
2012 październik
2012 wrzesień
2012 sierpień
2012 lipiec
2012 czerwiec
2012 maj

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik